Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość?

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość?

PDF Pobierz

Niniejsza książka jest efektem wielu teoretycznych przemyśleń i praktycznych doświadczeń autorów, którzy zdobyli je podczas pracy w gminach oraz współpracy z nimi. Zgodnie z sugestią zawartą w tytule, adresowana jest przede wszystkim do przedstawicieli samorządu terytorialnego i pracowników samorządowych różnych szczebli. Może być też przydatna dla liderów lokalnych, przedsiębiorców i innych osób zamierzających współpracować z lokalnym samorządem.

Zrozumienie tego, że rozwój przedsiębiorczości, pojmowanej zarówno w kategoriach społecznych, tj. ludzkiej aktywności, jak i gospodarczych, jest niezbędnym warunkiem ogólnego rozwoju przynoszącego poprawę bytu lokalnej społeczności i nadrzędnym celem działania władz lokalnych, może się stać przełomem w metodach działania wielu gmin. Może też przyczynić do nawiązania i poprawy stosunków pomiędzy przedstawicielami lokalnego samorządu a przedstawicielami różnych środowisk lokalnych. Zamiarem autorów książki było przyczynienie się do takiego wzajemnego zrozumienia i współpracy, które zaowocować by mogły obopólną korzyścią.

Mimo że zasadniczo książka poświęcona jest zagadnieniom dotyczącym gminy, nie należy traktować jej jako kompendium wiedzy o gminie i jej problemach. Omawia bowiem tylko te dziedziny aktywności gminy, które mają bezpośredni związek z życiem gospodarczym i rozwojem przedsiębiorczości, i to w sposób uwypuklający te działania, które na jej rozwój mogą mieć wpływ największy. Wskazuje na możliwości wykorzystywania przez gminę niektórych instrumentów, ale nie znajdzie w niej Czytelnik żadnych informacji związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych, zadań z zakresu opieki zdrowotnej, opieki społecznej i wielu innych. Zawiera za to na końcu indeksy rzeczowe, bibliografię i skorowidz przepisów prawnych, które najłatwiej pozwalają zorientować się , w jakim spektrum zagadnień poruszają się autorzy.

Co zawiera publikacja

1 . ZNACZENIE POLITYKI I STRATEGII GMINY DLA ROZWOJU LOKALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
2 . FINANSOWE INSTRUMENTY ODDZIA Ł YWANIA GMINY NA ZJAWISKA GOSPODARCZE I WARUNKI FUNKCJONOWANIA PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
3. INWESTYCJE JAKO NIEZBĘDNY WARUNEK ROZWOJU GOSPODARCZEGO
4. GOSPODAROWANIE MIENIEM W GMINIE I JEGO ZNACZENIE DLA MOŻLIWOŚCI ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
5. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA GMINY I JEJ WPŁYW NA ROZWÓJ ORAZ KONDYCJĘ PRZEDSIĘBIORSTW ISTNIEJĄCYCH NA RYNKU
6. RYNEK PRACY I JEGO ZWIĄZEK Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ
7. PROMOCJA GMINY I REGIONU JAKO SPOSÓB WSPIERANIA LOKALNEGO ROZWOJU GOSPODARCZEGO
8. LOKALNE STRATEGIE ROZWOJU GOSPODARCZEGO JAKO PODSTAWA TWORZENIA SPRZYJAJĄCYCH WARUNKÓW ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
9. TWORZENIE KLIMATU SPRZYJAJĄ CEGO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI JAKO WYNIK CAŁOKSZTAŁTU DZIAŁAŃ I DECYZJI GMINY
10. SPECYFICZNE FORMY WSPOMAGANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI PRZEZ GMINY

Pomoc