Celem zeszytu jest prezentacja podstawowych kwestii związanych z wychodzeniem na rynki międzynarodowe przez młode innowacyjne firmy. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do właścicieli i kadry zarządzającej młodych innowacyjnych firm oraz kadry zarządzającej parków i inkubatorów technologicznych, konsultantów biznesowych świadczących usługi doradcze dla firm zlokalizowanych w inkubatorach i parkach. Jak potwierdzają zarówno doświadczenia międzynarodowe jak i polskie młode innowacyjne firmy są niejako zmuszone do podejmowania operacji zagranicznych już w pierwszej fazie funkcjonowania, nie dysponując niezbędnym potencjałem i doświadczeniem w tej dziedzinie.
Stanowi to dla nich bardzo poważne wyzwanie. Przedstawione zostały zasadnicze cele i formy internacjonalizacji oraz praktyczne kwestie dotyczące wychodzenia na rynki międzynarodowe, już w początkowym etapie rozwoju firmy. W opracowaniu wykorzystano dostępną literaturę krajową a zwłaszcza międzynarodową. Jeśli chodzi o polskie doświadczenia, to generalnie nasze technologiczne start-up’y znajdują się dopiero na początku procesu wychodzenia na rynki międzynarodowe. Tylko nieliczne mogą się pochwalić większymi doświadczeniami w tej dziedzinie.
Co zawiera publikacja
1. Rola powiązań międzynarodowych w strategii rozwoju młodych, innowacyjnych firm
2. Analiza studiów przypadku procesu internacjonalizacji młodych, innowacyjnych firm
3. Wnioski z analizy studiów przypadku: doświadczenia, trudności oraz praktyczne kwestie, z jakimi borykają się innowacyjne firmy w procesie internacjonalizacji
Powiązane publikacje
Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji
Raport
Budowa skutecznego otoczenia innowacyjnego biznesu
Raport
Metody inkubacji projektów biznesowych
Poradnik
Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach
Poradnik
Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
Poradnik
Narzędzia identyfikacji potrzeb innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Poradnik
Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji
Poradnik
Zagadnienia własności intelektualnej w transferze technologii
Poradnik
Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP
Poradnik
Wsparcie internacjonalizacji młodych innowacyjnych firm przez instytucje otoczenia biznesu
Raport
Budowanie gotowości inwestycyjnej innowacyjnych pomysłów biznesowych
Poradnik
Finansowanie komercjalizacji technologii i przedsięwzięć innowacyjnych opartych na wiedzy
Raport
Źródła finansowania dla komercjalizacji technologii i wiedzy
Poradnik
Edukacja dla przedsiębiorczości akademickiej
Poradnik
Budowa pakietu usług proinnowacyjnych w centrach transferu technologii
Poradnik
Zarządzanie inkubatorem technologicznym
Poradnik
Kreowanie środowiska innowacyjnego w parkach technologicznych
Poradnik
Strategiczne obszary rozwoju parków technologicznych
Poradnik
Budowa sieci współpracy i partnerstwa dla komercjalizacji wiedzy i technologii
Poradnik
Współpraca inwestorów wysokiego ryzyka z ośrodkami innowacji
Raport
Współpraca ośrodków innowacji z administracją publiczną
Raport
Przygotowanie do eksportu
Dobre praktyki