Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki

Stay up to date

Enter your email to download the report

Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki

PDF Download

Badanie „Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki” poświęcone było uwarunkowaniom kreatywności jednostki i związkom pomiędzy kreatywnością jednostki a innowacyjnością organizacji (ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw) wchodzących w skład gospodarki oraz – w dalszej perspektywie – konkurencyjnością systemów gospodarczych.

Celem podstawowym badania było określenie założeń systemowych dla działań podnoszących innowacyjność przez wzmacnianie kreatywności jednostki, zaś w szczególności chodziło o:
(1) określenie zależności między kreatywnością jednostki a jej innowacyjnością,
(2) identyfikację innych potencjalnych źródeł innowacyjności jednostki,
(3) określenie czynników wzmacniających bądź ograniczających kreatywność jednostki,
(4) określenie metod oraz narzędzi wspierania kreatywności poprzez wpływanie na relacje łączące jednostkę z jej otoczeniem i innymi jednostkami,
(5) określenie możliwości efektywnego wykorzystania innowacyjności jednostki w systemie społeczno-gospodarczym.

What the publication contains

Rozdział 1. Wprowadzenie do kreatywności i innowacyjności
Rozdział 2. Opis celów badania i zidentyfikowanych zagadnień badawczych
Rozdział 3. Opis metod, technik i narzędzi badawczych
Rozdział 4. Główne obszary problemowe związane z badaniem relacji między kreatywnością a innowacyjnością
Rozdział 5. Pojęcie kreatywności w organizacji
Rozdział 6. Diagnoza potencjału oraz skuteczności wzmacniania postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki
Rozdział 7. Prezentacja przykładów dobrych praktyk dotyczących wykorzystania potencjału kreatywnego jednostki w celu rozwoju innowacyjności
Rozdział 8. Podsumowanie i wnioski płynące z badania
Rozdział 9. Rekomendacje
Rozdział 10. Bibliografia
Rozdział 11. Załączniki do raportu

Pomoc