Klastry w sektorach kreatywnych - motory rozwoju miast i regionów

Stay up to date

Enter your email to download the report

Klastry w sektorach kreatywnych - motory rozwoju miast i regionów

PDF Download

Podręcznik Klastry w sektorach kreatywnych – motory rozwoju miast i regionów poświęcony jest roli i specyfice funkcjonowania klastrów w branżach takich, jak reklamowa, poligraficzna, wydawnicza czy medialna. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla obecnych i przyszłych koordynatorów inicjatyw klastrowych, a poruszona tematyka może zainteresować i zainspirować wszystkich przedstawicieli sektora kreatywnego.

Pojęcie sektorów kreatywnych (zwanych także przemysłami kreatywnymi) obejmuje sektor gospodarki, który, opierając się na twórczości i umiejętnościach, generuje nowe pomysły rozpowszechniane i dostarczane na rynek w postaci towarów (np. filmów, muzyki) i usług (np. projektowania, pisania scenariuszy). Podmioty działające w sektorach kreatywnych wykazują silną skłonność do koncentrowania się na obszarach o sprzyjających warunkach, tworząc w ten sposób klastry.

What the publication contains

1. Sektory kreatywne jako motory rozwoju miast i regionów

2. Specyfika rozwoju klastrów w sektorach kreatywnych

3. Budowanie współracy w kalstrach w branżach kreatywnych

4. Klastry i inicjatywy klastrowe w branżach kreatywnych w Polsce i Europie

Pomoc