Wstęp
Table of contents
Przeciętny internauta prawie na każdym kroku może zetknąć się z badaniem ankietowym, jest proszony o udzielenie informacji odnośnie swych preferencji i wyborów konsumenckich, o ocenę danego produktu i porównanie go z produktami konkurencyjnymi. Przedsiębiorcy wiedzą, że opinia klienta jest bardzo wartościową wskazówką, a zebranie dużej ich liczby pomocne w dalszym rozwoju marki, stanowiąc podpowiedź, jakie zmiany należy wdrożyć. Potencjał leżący w możliwości przeprowadzania badań ankietowych coraz chętniej jest wykorzystywany przez przedsiębiorców w celu osiągnięcia wzrostu sprzedaży. Na podstawie szeroko zakrojonego badania mogą bowiem poznać opinie o swoich produktach czy usługach, zbadać preferencje swoich klientów i na tej podstawie udoskonalić swoją ofertę.
Bardzo duże zainteresowanie badaniami ankietowymi ze strony przedsiębiorców i coraz powszechniejsze ich stosowanie powoduje z kolei mniejszą chęć udziału w nich ze strony klientów. Nic dziwnego – skoro na każdym kroku klient jest proszony o wypowiedź w tej czy innej sprawie, o wyrażenie opinii o kolejnym produkcie czy porównanie kilku produktów ze sobą – niezbyt chętnie poświęca na to swój czas.
Coraz częściej okazuje się więc, że badania prowadzone przez przedsiębiorców nie przynoszą już tak zadowalających rezultatów, jak jeszcze do niedawna. Problemem staje się znalezienie wystarczającej liczby respondentów, a wiadomo, że im więcej wypełnionych ankiet, tym większa szansa na miarodajny wynik.
Jak zatem skłonić respondentów do udziału w badaniu? Jak sprawić, by trafiło ono do odpowiedniej grupy docelowej?
Zamieszczenie ankiety na stronie www nie gwarantuje, że wszyscy, których opinia byłaby cenna dla danego przedsiębiorcy, zechcą wziąć w niej udział. Alternatywą jest wysłanie do klientów wiadomości e-mail i bezpośrednie zaproszenie ich do udziału w badaniu. Ręczna wysyłka ankiet jest jednak bardzo czasochłonna.
Właściciel platformy iankiety.pl postanowił wyjść naprzeciw tym potrzebom i wzbogacił system w moduł do automatycznej wysyłki ankiet. Niezależnie, czy tworzymy badanie online, czy ankietę dystrybuowaną poprzez faks, czy też ankietę głosową – każda z nich może zostać wysłana w sposób automatyczny.
Wystarczy stworzyć ankietę, zaimportować do systemu bazę klientów zawierającą potrzebne dane (w zależności od rodzaju ankiety musi to być adres e-mail, numer faks czy numer telefonu) i korzystając z modułu wysyłek, rozesłać ją.
Jednym kliknięciem badanie zostanie rozesłane do wszystkich klientów. Użytkownik systemu ma w każdej chwili wgląd do aktualnych postępów badania – ile ankiet zostało wysłanych, ile z nich zostało już wypełnionych i na bieżąco może śledzić wyniki badania, które są przedstawione w raporcie zbiorczym.
Dla kogo system iankiety.pl okazuje się niezastąpiony?

Z systemu iankiety korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy, pragnący przeprowadzić badanie rynku przed wdrożeniem nowego produktu, szukający opinii o swojej ofercie, chcący zmierzyć poziom satysfakcji klientów i zrozumieć ich zachowania konsumenckie. Przedsiębiorcy używają systemu iankiety również wewnątrz swoich firm, wykorzystując go do badania i oceny pracowników (np. przeprowadzając badanie 360°), sondowania potrzeb i zbierania opinii na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, zapotrzebowania na szkolenia oraz planowanych zmian.

Nie można pominąć również grupy przyszłych przedsiębiorców, a obecnych studentów, którzy wykorzystują system do przeprowadzania wszelkich badań na potrzeby swoich prac dyplomowych. Również oni uważają iankiety za użyteczne narzędzie służące do zebrania materiału badawczego, doceniając prostotę przygotowania badania i bezproblemową dystrybucję ankiet.

Każdemu zainteresowanemu może nasunąć się podejrzenie, że tak wygodna i innowacyjna oferta musi być kosztowna. Nic bardziej mylnego. Korzystanie z systemu iankiety odbywa się w oparciu o abonament. Jest on dostępny w trzech bardzo konkurencyjnych pakietach cenowych o przejrzystych warunkach. Bardzo istotne jest to, że każdy abonament oferuje wszystkie możliwe funkcjonalności systemu, pozwalając tworzyć najbardziej zaawansowane badania również w bezpłatnym wariancie cenowym. Różnica tkwi w długości abonamentu i liczbie respondentów. Ze szczegółami cennika można zapoznać się na stronie www.iankiety.pl.
Więcej informacji na www.iankiety.pl
Na podstawie materiałów od biuro@netbud.com.pl