Wstęp
Table of contents
Podmioty wpisane do BUR zobowiązane są do ciągłego spełniania warunków wpisu. Dlatego też PARP przeprowadza regularne audyty, których celem jest sprawdzenie działalność podmiotu oraz czy usługi świadczone przez Dostawców Usług zarejestrowanych w BUR spełniają wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe.
Chociaż może się to wydawać oczywiste, należy jednak pamiętać, że warunkiem przeprowadzenia każdego audytu jest umożliwienie Zespołom Audytowym dotarcie pod właściwy adres, a także zapewnienie możliwości kontaktu. Spełnianie przez Dostawców Usług najwyższych standardów jakości nie będzie gwarantowało im możliwości publikowania usług w BUR, jeżeli nie będą one możliwe do zweryfikowania przez PARP.
Tutaj możesz przeczytać o audytach i wybranych przez PARP Audytorach.
Aby umożliwić przeprowadzenie audytu należy pamiętać o następującej zasadzie:
|
Dane firmy zawarte w Karcie Dostawcy Usług muszą być na bieżąco aktualizowane i zgodne z dokumentem rejestrowym oraz stanem faktycznym – jeżeli uległy one zmianie PARP powinna zostać o tym poinformowana nie później niż w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany. Dzięki temu pod właściwy adres trafi nie tylko Zespół Audytowy, ale również pisma i raport z ustaleniami audytu (adres mail). Nieaktualny adres – w obydwu przypadkach – skutkować może utratą możliwości publikowania ofert usług w BUR nawet na 6 miesięcy, a w skrajnych przypadkach wykreśleniem z BUR. |
Pamiętaj – aktualizacja danych nic nie kosztuje. Dzięki niej zyskujesz natomiast pewność, że Twoi klienci nadal będą mogli korzystać z dofinansowania na Twoje usługi (a nie na usługi konkurencji).
Wszystko co powinieneś wiedzieć o postępowaniu wyjaśniającym!
Przypominamy, że zgodnie z §12 rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe PARP może wszcząć postępowanie wyjaśniające. W wyniku przeprowadzonego postępowania PARP może przekazać Dostawcy Usług zastrzeżenia, do których powinien się on ustosunkować w ciągu 14 dni od ich otrzymania. To ważne, ponieważ brak odpowiedzi na przedstawione zastrzeżenia może skutkować:
- wstrzymaniem możliwości publikowania przez ten podmiot informacji o usługach rozwojowych lub
- zablokowaniem opublikowanych przez ten podmiot informacji o usługach rozwojowych
- nawet na 6 miesięcy.
W wyniku postępowania wyjaśniającego PARP może:
- zwrócić się do podmiotu świadczącego usługi rozwojowe wpisanego do rejestru o usunięcie stwierdzonych uchybień, określając sposób udokumentowania i termin ich usunięcia, nie krótszy niż 14 dni lub
- wykreślić podmiot świadczący usługi rozwojowe wpisany do rejestru w przypadkach, o których mowa w art. 6a ust. 3 ustawy o PARP.
Po wykreśleniu z BUR Dostawca Usług lub podmiot powiązany nie mogą ubiegać się o wpis przez okres 2 lat od dnia wykreślenia. Po upływie 2 lat Dostawca Usług może ponownie ubiegać się o wpis pod warunkiem usunięcia niezgodności będących przyczyną jego wykreślenia. Wniosek o wpis podlega ponownemu procesowi weryfikacji oraz, jeśli to niezbędne, sprawdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku o wpis ze stanem faktycznym (podczas audytu sprawdzającego) przed podjęciem przez PARP decyzji o ponownym wpisie Dostawcy Usług do Bazy Usług Rozwojowych.
|
Do wszczęcia postępowania może dojść, gdy Dostawca Usług:
|