Wstęp
Table of contents
5 marca zapraszamy na webinarium poświęcone zagadnieniom związanym z aktywnością edukacyjną dorosłych Polaków. Eksperci: dr Barbara Worek z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i Maja Dobrzyńska z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – od lat zajmujące się badaniem kapitału ludzkiego, podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem dotyczącym rozwoju kompetencji dorosłych Polaków. Przedstawią najnowsze wyniki badania Bilans Kapitału Ludzkiego oraz wykorzystując dane Labour Force Survey, Adult Education Survey i PIAAC odniosą się do zróżnicowania zaangażowania w rozwój kompetencji mieszkańców różnych krajów europejskich. Wspólnie z uczestnikami webinarium zastanowią się nad przyczynami rozbieżności pomiędzy różnymi wynikami badań dotyczących aktywności edukacyjnej oraz możliwości porównywania wyników badań realizowanych w różnych krajach.
Uczestnicy webinarium dowiedzą się również jak wygląda aktywność edukacyjna Polaków na tle Europy na podstawie wyników badania Aktywności Ekonomicznej Ludności oraz międzynarodowych (PIAAC).
Bilans Kapitału Ludzkiego – jest jednym z największych europejskich projektów badawczych w obszarze kompetencji, zatrudnienia i rynku pracy. Jego celem jest monitorowanie zapotrzebowania wśród przedsiębiorców w obszarze kompetencji, zatrudnienia i rynku pracy. BKL służy określeniu obszarów niedopasowania kompetencji przez osoby w wieku produkcyjnym do potrzeb na rynku pracy. Wyniki badań są podstawą do formułowania rekomendacji pod adresem polityk publicznych, w takich obszarach jak: nauka i edukacja, rynek pracy, rozwój przedsiębiorczości.
Organizatorzy: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Krajowe Biuro EPALE
Partnerzy: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Uniwersytet Jagielloński
5 marca 2018, godz. 12.00
Zapraszamy do rejestracji: https://frsewebinarium.clickmeeting.pl/webinarium-epale-nie-uczace-sie-spoleczenstwo-wyzwania-pomiaru-aktywnosci-edukacyjnej-doroslych/register
***
Barbara Worek – adiunkt w Zakładzie Socjologii Gospodarki, Edukacji i Metod Badań Społecznych Instytutu Socjologii UJ oraz ekspert Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ. Doświadczenia badawcze zdobywała uczestnicząc w polskich i międzynarodowych projektach dotyczących rynku pracy, pomiaru kompetencji i uczenia się przez całe życie. Autorka i współautorka publikacji dotyczących rynku pracy, kapitału ludzkiego, uczenia się przez całe życie, ewaluacji oraz licznych raportów badawczych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na metodologii badań jakościowych, zagadnieniach związanych z rozwojem kapitału ludzkiego i analizą polityk publicznych. Od 2009 roku jest zaangażowana w projekt Bilans Kapitału Ludzkiego, a od 2016 roku w badania Sektorowego Bilansu Kapitału Ludzkiego. Od 2017 roku jest członkiem Rady Naukowej Fundacji Regionów Europejskich na Rzecz Badań nad Edukacją i Kształceniem Zawodowym (FREREF).
Maja Dobrzyńska – główny specjalista w Departamencie Analiz i Strategii w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Socjolog, kierownik wielu projektów ewaluacyjnych i badawczych z obszaru przedsiębiorczości, kapitału ludzkiego i rynku pracy. Współtwórca i od 2008 roku koordynator projektu Bilans Kapitału Ludzkiego.
***
Webinarium EPALE – cykl spotkań online, których celem jest promowanie wysokiej jakości uczenia się dorosłych w Europie. Spotkania, kierowane do kadry edukacji dorosłych, są okazją do wymiany doświadczeń, a przez to do doskonalenia kompetencji zawodowych.
