Strategiczne obszary rozwoju parków technologicznych

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Strategiczne obszary rozwoju parków technologicznych

PDF Pobierz

Celem poradnika jest zdefiniowanie głównych obszarów strategicznych rozwoju polskich parków technologicznych (PT), w kontekście ewolucji nowoczesnych gospodarek i nowych kierunków polityki innowacyjnej (np. odejście od technicznego postrzegania innowacji). Jest on skierowany do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych budową i rozwojem infrastruktury wsparcia innowacyjnych przedsiębiorstw, jakimi są między innymi: kierownictwa i pracownicy parków technologicznych, przedstawiciele administracji samorządowej i rządowej, animatorzy wsparcia innowacyjnej przedsiębiorczości, władze instytucji naukowo-badawczych. Poświęcony jest zagadnieniom bardzo aktualnym, a którymi zainteresowani są zarządzający parkami i mający bezpośredni wpływ na rozwój organizacji parkowych w perspektywie kilkunastu najbliższych lat.

Wybrane obszary strategiczne są nie tylko najważniejsze dla rozwoju instytucji parkowych, ale też ich dobór stanowi kompleksowe podejście do problematyki wytyczania nowych kierunków ich rozwoju. W publikacji uwzględniono bardzo wiele kwestii związanych ze strategią rozwoju parków. Są to m.in.: wyzwania strategiczne ich rozwoju, stopniowa ewolucja i zmiana zakresu świadczonych usług, czy też budowa coraz to nowych kompetencji kadr. Ponadto poradnik jest źródłem wiedzy na temat zarządzania przestrzenią parków, kreowania marki i relacji z otoczeniem oraz umiędzynarodawiania ich aktywności. Istotnym jego elementem jest rozdział poświęcony mierzeniu efektywności wszystkich uprzednio wymienionych działań.

Co zawiera publikacja

1. Wyzwania strategiczne rozwoju parków technologicznych

2. Ewolucja i zmiana zakresu usług parku na rzecz lokatorów i klientów

3. Budowa kompetencji kadr

4. Wytyczne lokalizacyjne współczesnego parku technologicznego

5. Wybrane aspekty kształtowania obiektów parków technologicznych w kontekście nowych potrzeb ich użytkowników

6. Strategiczne relacje z otoczeniem i budowa wizerunku/marki

7. Współpraca międzynarodowa parków technologicznych

8. Mierzenie efektywności działania parków technologicznych

Pomoc