Celem poradnika jest zdefiniowanie głównych obszarów strategicznych rozwoju polskich parków technologicznych (PT), w kontekście ewolucji nowoczesnych gospodarek i nowych kierunków polityki innowacyjnej (np. odejście od technicznego postrzegania innowacji). Jest on skierowany do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych budową i rozwojem infrastruktury wsparcia innowacyjnych przedsiębiorstw, jakimi są między innymi: kierownictwa i pracownicy parków technologicznych, przedstawiciele administracji samorządowej i rządowej, animatorzy wsparcia innowacyjnej przedsiębiorczości, władze instytucji naukowo-badawczych. Poświęcony jest zagadnieniom bardzo aktualnym, a którymi zainteresowani są zarządzający parkami i mający bezpośredni wpływ na rozwój organizacji parkowych w perspektywie kilkunastu najbliższych lat.
Wybrane obszary strategiczne są nie tylko najważniejsze dla rozwoju instytucji parkowych, ale też ich dobór stanowi kompleksowe podejście do problematyki wytyczania nowych kierunków ich rozwoju. W publikacji uwzględniono bardzo wiele kwestii związanych ze strategią rozwoju parków. Są to m.in.: wyzwania strategiczne ich rozwoju, stopniowa ewolucja i zmiana zakresu świadczonych usług, czy też budowa coraz to nowych kompetencji kadr. Ponadto poradnik jest źródłem wiedzy na temat zarządzania przestrzenią parków, kreowania marki i relacji z otoczeniem oraz umiędzynarodawiania ich aktywności. Istotnym jego elementem jest rozdział poświęcony mierzeniu efektywności wszystkich uprzednio wymienionych działań.
Co zawiera publikacja
1. Wyzwania strategiczne rozwoju parków technologicznych
2. Ewolucja i zmiana zakresu usług parku na rzecz lokatorów i klientów
3. Budowa kompetencji kadr
4. Wytyczne lokalizacyjne współczesnego parku technologicznego
5. Wybrane aspekty kształtowania obiektów parków technologicznych w kontekście nowych potrzeb ich użytkowników
6. Strategiczne relacje z otoczeniem i budowa wizerunku/marki
7. Współpraca międzynarodowa parków technologicznych
8. Mierzenie efektywności działania parków technologicznych
Powiązane publikacje
Budowa skutecznego otoczenia innowacyjnego biznesu
Raport
Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji
Raport
Metody inkubacji projektów biznesowych
Poradnik
Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach
Poradnik
Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
Poradnik
Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm
Raport
Proces audytu technologicznego w przedsiębiorstwach
Poradnik
Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji
Poradnik
Narzędzia identyfikacji potrzeb innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Poradnik
Zagadnienia własności intelektualnej w transferze technologii
Poradnik
Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP
Poradnik
Wsparcie internacjonalizacji młodych innowacyjnych firm przez instytucje otoczenia biznesu
Raport
Budowanie gotowości inwestycyjnej innowacyjnych pomysłów biznesowych
Poradnik
Finansowanie komercjalizacji technologii i przedsięwzięć innowacyjnych opartych na wiedzy
Raport
Źródła finansowania dla komercjalizacji technologii i wiedzy
Poradnik
Finansowanie przedsięwzięć innowacyjnych w MSP
Poradnik
Edukacja dla przedsiębiorczości akademickiej
Poradnik
Budowa pakietu usług proinnowacyjnych w centrach transferu technologii
Poradnik
Zarządzanie inkubatorem technologicznym
Poradnik
Rola lokatorów strategicznych w funkcjonowaniu parków i inkubatorów
Raport
Kreowanie środowiska innowacyjnego w parkach technologicznych
Poradnik
Budowa sieci współpracy i partnerstwa dla komercjalizacji wiedzy i technologii
Poradnik
Współpraca inwestorów wysokiego ryzyka z ośrodkami innowacji
Raport
Współpraca ośrodków innowacji z administracją publiczną
Raport
Zasady i procedury prowadzenia działalności parków technologicznych w Polsce
Poradnik