Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm

PDF Pobierz

Celem zeszytu jest prezentacja podstawowych kwestii związanych z wychodzeniem na rynki międzynarodowe przez młode innowacyjne firmy. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do właścicieli i kadry zarządzającej młodych innowacyjnych firm oraz kadry zarządzającej parków i inkubatorów technologicznych, konsultantów biznesowych świadczących usługi doradcze dla firm zlokalizowanych w inkubatorach i parkach. Jak potwierdzają zarówno doświadczenia międzynarodowe jak i polskie młode innowacyjne firmy są niejako zmuszone do podejmowania operacji zagranicznych już w pierwszej fazie funkcjonowania, nie dysponując niezbędnym potencjałem i doświadczeniem w tej dziedzinie.

Stanowi to dla nich bardzo poważne wyzwanie. Przedstawione zostały zasadnicze cele i formy internacjonalizacji oraz praktyczne kwestie dotyczące wychodzenia na rynki międzynarodowe, już w początkowym etapie rozwoju firmy. W opracowaniu wykorzystano dostępną literaturę krajową a zwłaszcza międzynarodową. Jeśli chodzi o polskie doświadczenia, to generalnie nasze technologiczne start-up’y znajdują się dopiero na początku procesu wychodzenia na rynki międzynarodowe. Tylko nieliczne mogą się pochwalić większymi doświadczeniami  w tej dziedzinie.

Co zawiera publikacja

1. Rola powiązań międzynarodowych w strategii rozwoju młodych, innowacyjnych firm
2. Analiza studiów przypadku procesu internacjonalizacji młodych, innowacyjnych firm
3. Wnioski z analizy studiów przypadku: doświadczenia, trudności oraz praktyczne kwestie, z jakimi borykają się innowacyjne firmy w procesie internacjonalizacji

Pomoc