Zapraszamy Państwa do lektury raportu „Rozwój przedsiębiorczości społecznej w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej”.
Przedsiębiorczość społeczna (nazywana również ekonomią społeczną) to sfera aktywności obywatelskiej, która łączy działalność ekonomiczną z działalnością pożytku publicznego, przyczyniając się m.in. do integracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych marginalizacją społeczną, tworzenia miejsc pracy oraz rozwoju lokalnego. Doceniając wagę zagadnienia Komisja Europejska w 2011 r. rozpoczęła dyskusję na temat przedsiębiorstw społecznych poprzez wprowadzenie Inicjatywy na rzecz przedsiębiorczości społecznej (The Social Business Initiative). Stopniowo rośnie, także w Polsce, liczba przedsiębiorstw społecznych i osób z nich zatrudnionych, ale wciąż jest ich mało. Na przykładzie państw o długiej tradycji i stosunkowo dużej liczbie przedsiębiorstw społecznych – Czech, Litwy, Niderlandów i Niemiec – autorzy raportu prezentują różne aspekty zjawiska społecznej przedsiębiorczości, korzyści, bariery i przyjęte rozwiązania.
What the publication contains
- Wprowadzenie
- Europejska i polska definicja przedsiębiorczości społecznej
- Trendy związane z przedsiębiorczością społeczną
- Stan i perspektywy przedsiębiorczości społecznej w wybranych krajach Unii Europejskiej
- Pogramy i projekty unijne wspierające rozwój przedsiębiorczości społecznej
- Programy wspierające przedsiębiorczość społeczną
- Projekty badawcze finansowane przez Komisję Europejską
- Podsumowanie
- Bibliografia