Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji

Stay up to date

Enter your email to download the report

Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji

PDF Download

Niniejsza publikacja skierowana jest do zarządzających i pracowników ośrodków innowacji. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy przede wszystkim zarządzających, ale również personelu ośrodków w zakresie niezbędnych kompetencji jakie powinni posiadać wykwalifikowanie menedżerowie ds. komercjalizacji. Komercjalizacja technologii i innowacji jest złożonym procesem, a zarządzanie nim wymaga od menażerów wielodziedzinowej wiedzy i umiejętności oraz szczególnych kompetencji.

Menadżer ds. komercjalizacji powinien posiadać wiedzę z zakresu zarządzania, ekonomii ale również z zakresu prawa i psychologii. Nie zawsze jednak osoby pełniące te funkcje mają wykształcenie ekonomiczne, prawnicze czy w zakresie zarządzania, często są to osoby o wykształceniu technicznym czy wykształceniu związanym z naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Ponadto powinien być przede wszystkim być osobą kreatywną i strategiem, który przeprowadzi proces komercjalizacji od początku do końca, czyli od pomysłu po wdrożenie i utrzymanie technologii, innowacyjnego produktu na rynku. Takie działanie wymaga określonej wiedzy i szeregu umiejętności. Zakres merytoryczny publikacji obejmie wyżej wymienione aspekty, a ponadto zawiera wskazówki dotyczące tworzenia zespołów pracowniczych w ośrodkach innowacji ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi służących do diagnozowania i oceny potencjału pracowników zajmujących się komercjalizacją wiedzy i technologii w postaci testów kompetencyjnych i wykazów niezbędnych w tej pracy obszarów wiedzy.

What the publication contains

1. Podstawy budowy modelu kompetencyjnego menedżera ds. komercjalizacji
2. Umiejętności menedżera ds. komercjalizacji
3. Kompetencje menedżera ds. komercjalizacji

Pomoc