Wzorem poprzednich edycji Raport Innowacyjność 2010 zawiera prezentację stanu innowacyjności polskich przedsiębiorstw w zakresie opracowywania i wdrażania innowacji, a także ich pochodzenia i finansowania, opartą na danych Głównego Urzędu Statystycznego i Europejskiego Urzędu Statystycznego Eurostat oraz część ekspercką. W tegorocznym wydaniu Raportu część ekspercka poświęcona została tematowi kulturowych i społecznych uwarunkowań innowacyjności i konkurencyjności firm, w tym relacji, zaufaniu i dobrym miejscom pracy, a także edukacji dla innowacyjności i potencjału innowacyjnego polskich przedsiębiorstw. Przedmiotem rozważań jest również znaczenie współpracy w zakresie innowacji oraz działalności B+R.
Zadaniem Raportu Innowacyjność 2010 jest przedstawienie obrazu innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce, który stanowiłby inspirację i wartościowy wkład w dyskusję na temat determinant i barier rozwoju przedsiębiorstw. Zachęcamy do kontaktu i dzielenia się z nami swoimi sugestiami, tak aby kolejne edycje Raportu obejmowały najważniejsze dla Państwa zagadnienia i stanowiły inspirację do przemyśleń.
What the publication contains
Część I. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce
Część II. Społeczny wymiar innowacyjności