Publikacja jest zbiorem wiedzy, narzędzi, dobrych praktyk i sposobów działania, które będą pomocą dla inicjatyw klastrowych w zakresie przygotowania koncepcji rozwoju lub jej ewaluacji po kilku latach funkcjonowania.
Zakres merytoryczny publikacji został wypracowany na bazie konsultacji z przedstawicielami polskich inicjatyw klastrowych różnych branż, zarówno tradycyjnych, jak i wysoko technologicznych.
What the publication contains
Rozdział 1. Strategia klastra – czy jest niezbędna do rozwoju
Rozdział 2. Czy to już klaster? Analiza potencjału do rozwoju
Rozdział 3. Klaster to coś więcej niż potrójna helisa – mobilizacja i budowa kapitału społecznego
Rozdział 4. Formułowanie planu rozwoju klastra
Rozdział 5. Projekty a ich efekty dla klastra – założenia wdrażania i monitorowania strategii
Rozdział 6. Forma organizacyjna i struktura inicjatywy – czy istnieją optymalne?
Rozdział 7. Fundusze UE czy składki? Pozyskiwanie fi nansowania działań inicjatywy
Rozdział 8. Jak stać się klastrem światowej klasy? Czynniki krytyczne i przykłady