Wstęp
Table of contents
W weekend dobiegły końca targi GAMESCOM 2022, największe targi gier interaktywnych i rozrywki w Europie, na których Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zorganizowała polskie stoisko narodowe. Targi odwiedziło ponad 265 tysięcy osób ponad 100 krajów, a wystawiało się tam ponad 1,1 tysięcy wystawców.
Oferta polskich przedsiębiorstw cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających. Mieliśmy przyjemność promować ofertę blisko 70 polskich firm, które nawiązały wiele nowych kontaktów biznesowych z partnerami z całego świata.
Firmy promowały się zarówno za pośrednictwem tradycyjnych materiałów informacyjnych, jak i materiałów audiowizualnych. Na stoisku zapewniono również możliwość organizacji spotkań b2b, w trakcie których polskie firmy bezpośrednio prezentowały swoją ofertę potencjalnym partnerom biznesowym.
25 sierpnia na naszym stoisku zorganizowane zostało wydarzenie networkingowe pn. „Polish Night”, które przyciągnęło ponad 300 gości! Była to dodatkowa okazja do zawarcia nowych kontaktów oraz wymiany doświadczeń i inspiracji.
– Gamedev to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na świecie, a Polska jest jego liderem. Warto podkreślić, że głównym źródłem dochodów polskich firm gamedev jest eksport – to pokazuje, jak bardzo polskie gry są doceniane przez zagranicznych użytkowników. Jako PARP jesteśmy dumni, że możemy wspierać i promować rodzimych przedsiębiorców z branży gamingowej. Zależy nam, aby potencjał gier, ale także innych produktów dla graczy, tworzone przez Polaków został zauważony na całym świecie – dlatego cieszymy się, że już po raz trzeci mogliśmy zorganizować polskie stoisko promocyjne na jednych z największych branżowych targów – powiedział Dariusz Budrowski, prezes PARP, który w trakcie wydarzenia odbył wiele spotkań zarówno z przedstawicielami branży, jak i zagranicznymi partnerami, w tym z Belgii, Kanady i Francji.
Polskie firmy prezentujące swoją ofertę na naszym stoisku niezwykle pozytywnie oceniły jego organizację i obsługę, podkreślając niewątpliwe zwiększenie zasięgu promocji poprzez udział w naszym przedsięwzięciu.
– Dzięki współpracy z PARP w znacznym stopniu zoptymalizowaliśmy koszty uczestnictwa w Gamescom, a jednoczesne umożliwienie umawiania i odbywania spotkań biznesowych w tak komfortowych warunkach było dodatkowym atutem – mówi Michał Grzesiczek z firmy Vimagineo sp. z o.o., promujący najnowszą grę „Chernobyl Again”. – Z pewnością będziemy chcieli skorzystać z oferty PARP w przyszłości.
Polskie firmy znajdują się w ścisłej czołówce światowych producentów gier. W „Top 200 Steam wishlists” (ranking najbardziej oczekiwanych tytułów) Polska jest liderem – na wishlistach światowych graczy aż 38 tytułów gier dotyczyło polskich firm. Co roku rośnie rekord przychodów polskich firm z branży gamingowej - w 2020 roku osiągnęły one wartość blisko miliarda euro. To pokazuje, jak ogromny potencjał ma polski sektor gamedev. Było to widoczne także podczas targów Gamescom – nie tylko polskie stoisko promocyjne, ale także stoiska rodzimych przedsiębiorców: Techland, AimControllers, Bloober Team czy Knoocker - interactive game & multimedia whiteboard, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników.
Dziękujemy wszystkim za odwiedzenie polskiego stoiska, a firmom – owocnych dalszych rozmów z nowo poznanymi partnerami!
Wkrótce na profilu Branżowego Programu Promocji sektora ICT na Facebooku zamieścimy dokumentację fotograficzną z targów i stoiska.
Stoisko zostało zorganizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.