Start-ups Are Us – branża Fintech

Cel dofinansowania
Realizacja krótkoterminowych programów bilateralnych dla startupów w ramach Projektu START-UPS ARE US – branża Fintech
Miejsce realizacji projektu
Polska i zagranica
Zasięg terytorialny projektu
Polska i zagranica
Dla kogo
Start-upy, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
Zakończone nabory

Nabór 2025 r.

16.07.2025 - 24.09.2025

Nabór 2025 r.

1 lipca 2025r.

Ogłoszenie konkursu

16 lipca 2025 r.

Start składania wniosków

24 września 2025 r.

Koniec składania wniosków

Zobacz także:

Start-ups Are Us – branża Medtech

Przejdź dalej

FENG

Poznaj podstawowe pojęcia

Otwórz słownik pojęć

Spis treści

Cel programu:

Celem jest poznanie przez uczestników warunków funkcjonowania środowiska startupowego za granicą i nawiązanie kontaktów z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami.

Na co możesz przeznaczyć wsparcie?

Na organizację krótkoterminowych programów bilateralnych dla startupów działających w wybranych branżach gospodarki. Programy bilateralne obejmują komponent szkoleniowy realizowany w kraju oraz misje wyjazdowe do wybranych krajów.

Kto może otrzymać wsparcie?

Przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo Przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221) będący mikro, małym lub średnim przedsiębiorcą (MMŚP):

  • Prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • Będący startupem prowadzącym działalność gospodarczą na dzień składania Wniosku nie krócej niż przez jeden rok i nie dłużej niż przez pięć lat liczonych od dnia rejestracji (wpisu do rejestru) startupu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym- rejestrze przedsiębiorców, przy czym okresy zawieszenia działalności gospodarczej przez startup nie wpływają na sposób obliczania tego terminu.
  • Posiadający innowacyjne Rozwiązanie (technologię, produkt lub usługę) na poziomie: prototypu, MVP (Minimum Viable Product) lub finalnym (przeznaczonym do komercjalizacji).
  • Posiadający wstępnie opracowany model biznesowy uwzględniający ekspansję na rynki zagraniczne. Którego działalność wpisuje się w branżę Fintech - (ang. Financial Technologies) technologie informacyjne tworzone dla potrzeb świadczenia lub korzystania z usług finansowych, w tym ubezpieczeniowych.

Co obejmuje wsparcie?

Uczestnik otrzyma wsparcie w postaci pokrycia przez PARP do 100% wybranych kosztów udziału jego Przedstawiciela w:

  • programie szkoleniowym realizowanym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
  • nie więcej niż czterech misjach wyjazdowych odbywanych do wybranych krajów w celu poznania warunków funkcjonowania środowiska startupowego istniejącego w tych krajach, odbycia spotkań i nawiązania kontaktów z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami oraz udziałem w wybranych targach lub konferencjach.

FAQ

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Odpowiedź

W GW w menu „Uzupełnij wniosek” wybierz zakładkę „Załączniki”, a następnie (ponownie) „Załączniki”. Kieruj się szczegółowymi wymogami opisanymi w niniejszej instrukcji. Dla załadowania plików skorzystaj z pola oznaczonego symbolem chmurki ze strzałką zatytułowanego „Przeciągnij i upuść pliki tutaj lub dodaj z dysku”. GW wskazuje maksymalną liczbę plików i maksymalny rozmiar pojedynczego pliku, a także dozwolone formaty cyfrowe plików z załącznikami. Podczas załączania zeskanowanych dokumentów papierowych zadbaj o odpowiednią ich czytelność

Odpowiedź

Proponujemy, aby pliki w miarę możliwości załączać z formacie PDF/JPEG/PPT.

Odpowiedź

Prezentacja Pitch Deck powinna być sporządzona w formacie *PPT lub *PPTX.

Odpowiedź

Pamiętaj aby Prezentacja była w takim rozmiarze, który umożliwi jej wygłoszenie przed KOW w czasie nie dłuższym niż 6 min.

Odpowiedź

Do wniosku należy obowiązkowo, załączyć następujące dokumenty:

  • Dokument rejestrowy Wnioskodawcy.
  • Prezentacja Pitch Deck w języku polskim.
  • Prezentacja Pitch Deck w języku angielskim.
  • Dokumenty potwierdzające Udział Wnioskodawcy w programie akceleracyjnym.
  • Dokumenty potwierdzające Wyróżnienie w konkursie dla startupów.
  • Inne dokumenty potwierdzające informacje zamieszczone we wniosku (jeżeli dotyczy)
Odpowiedź

Produkt finalny- technologia, produkt lub usługa opracowana lub wytworzona przez Wnioskodawcę, która jest przygotowana do komercjalizacji. Poziomowi gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) – 9

Odpowiedź

MVP - (ang. Minimum Viable Product) – minimalna wersja technologii, produktu lub usługi, którą firma zamierza zaoferować na rynku, żeby zdobyć pierwszych klientów i uzyskać od nich informacje pozwalające na przygotowanie finalnego produktu/finalnej usługi- odpowiadający poziomowi gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) co najmniej poziom: 8;

Odpowiedź

Prototyp to pierwotne, najwcześniejsza wersja technologii, produktu lub usługi zaprojektowana i zbudowana w celu zademonstrowania zdolności do budowy docelowego rozwiązania. Poziom gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) co najmniej poziom: 5;

Odpowiedź

PARP odpowiada za komunikację i promocję Projektu. W szczególności PARP jest zobowiązana do wypełnienia obowiązków informacyjnych i promocyjnych, w tym informowania społeczeństwa o dofinansowaniu Projektu przez Unię Europejską, zgodnie z Rozporządzeniem ogólnym (w szczególności z załącznikiem IX Komunikacja i Widoczność),

wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącymi informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 dotyczącymi w szczególności przestrzegania obowiązku informacyjnego i promocyjnego dotyczącymi widoczności korzystania ze wsparcia z Funduszy Europejskich w zakresie projektów współfinansowanych ze środków UE.

Odpowiedź

W ramach realizacji Umowy, PARP zobowiązuje się do:

  • Organizacji szkoleń i misji, o których mowa w § 3, zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 6 do Umowy.
  • Udzielenia na rzecz Uczestnika, wsparcia w formie świadczenia usług, pokrywając do 100% kosztów:
    • udziału Uczestnika misji w szkoleniach i warsztatach organizowanych w ramach Projektu na terenie kraju oraz w formule on-line (koszt wykładowców, materiałów szkoleniowych);
    • związanych z udziałem przedstawiciela Uczestnika w misjach wyjazdowych, w tym:
      • koszty transportu Przedstawiciela Uczestnika na miejsce docelowe organizacji misji – np. bilety lotnicze, kolejowe itp. ze wskazanego przez PARP miejsca rozpoczęcia misji w Polsce,
      • koszty zakwaterowania w kraju docelowym misji,
      • koszty transportu lokalnego,
      • częściowe koszty wyżywienia,
      • koszty ubezpieczenia zdrowotnego, od Odpowiedzialności Cywilnej i ubezpieczenia od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków w kraju organizacji misji wyjazdowej,
      • koszty usług szkoleniowych i akceleracyjnych świadczonych na rzecz Przedstawiciela Uczestnika w miejscu organizacji misji wyjazdowej;
      • koszty biletów wstępu Przedstawiciela Uczestnika misji na wydarzenia targowe, warsztatowe lub konferencyjne odbywające się w miejscu organizacji misji wyjazdowej.
      • usług szkoleniowych i akceleracyjnych świadczonych na rzecz Uczestnika w miejscu organizacji misji wyjazdowych.

Komunikaty

Spis treści

Pomoc