Analiza semiotyczna pojęcia „smart, inteligentne specjalizacje” oraz zmieniających się kodów przedsiębiorczości

Stay up to date

Enter your email to download the report

2018_poir_analiza_semiotyczna

PDF Download

Badanie z zakresu semiotyki, czyli tworzenia i rozumienia znaków, kontekstów ich używania, zostało przeprowadzone w 2017 roku. Badaniu poddano obrazy i teksty kulturowe odnoszące się do pojęć „przedsiębiorczość” oraz „smart/inteligentne”. Analizie poddano charakter komunikatu dotyczącego wspomnianych pojęć - czy jest on pozytywny czy negatywny oraz przeanalizowano język komunikacji krajowych inteligentnych specjalizacji. Analizę semiotyczną zrealizowano w ramach szerszego „Badania ewaluacyjnego na potrzeby opracowania strategii komunikacji Krajowej Inteligentnej Specjalizacji…”, w ramach projektu „Monitoring KIS” (POIR 2.4.2).

Jeżeli interesuje cię:

  • jakie są główne kody związane z „przedsiębiorczością”?
  • jak zmieniało się znaczenie pojęcia „przedsiębiorczość”?
  • jakie skojarzenia wywołują u odbiorców słowa „smart/inteligentne”?
  • jaki jest kontekst kulturowy wpływający na myślenie o przedsiębiorczości i pojęciu smart/inteligentny?
  • w jaki sposób były dotychczas komunikowane krajowe inteligentne specjalizacje?

zapraszamy do lektury!

What the publication contains

  1. Wstęp do analizy semiotycznej
  2. Kontekst badania
  3. Streszczenie wyników badania
  4. Skrócony opis metodologii
  5. Analiza pojęcia „przedsiębiorczość”
  6. Analiza pojęcia „smart/inteligentne” rozwiązania
  7. Analiza oficjalnej komunikacji dotyczącej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji
  8. Bariery kulturowe i językowe
  9. Wnioski i rekomendacje
Pomoc