Rynek usług turystycznych w całej Europie przeżywa rozkwit, a najnowsze dane statystyczne potwierdzają, że również w Polsce sektor turystyczny systematycznie się rozwija. Rośnie zarówno liczba przyjazdów turystów do Polski, liczba podróży mieszkańców Polski, jak i wydatki odwiedzających nasz kraj. Dynamicznie rozwija się zarówno rynek usług hotelarskich, jak i gastronomicznych. Zwiększa się liczba firm świadczących usługi na tym rynku, a to wprost przekłada się na wzrost zapotrzebowania na pracowników – szczególnie na stanowiskach liniowych.
W raporcie autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytania o stan kadr sektora turystyki, zapotrzebowanie na kompetencje oraz przyszłość branży w perspektywie 3 do 5 lat.
Co zawiera publikacja
Streszczenie raportu
Metodologia badania
Popyt na pracę w sektorze turystycznym
Kadry sektora turystycznego
Przyszłość sektora – trendy i zapotrzebowanie na kompetencje
Firmy działające w sektorze turystycznym – charakterystyka
Kluczowe stanowiska sektora i wymagania pracodawców
Wymagania kompetencyjne wobec kluczowych stanowisk
Bibliografia
Aneks 1 – słownik pojęć
Aneks 2 – wymagania kompetencyjne na kluczowych stanowiskach
Aneks 3 – bilans kompetencji – zestawienie ocen pracodawców i pracowników