Mamy przyjemność przedstawić Państwu kolejną, dziesiątą już edycję „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce". Raport przygotowany został przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i stanowi kontynuację inicjatywy zapoczątkowanej przez Polską Fundację Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
W obecnej edycji Raportu została przedstawiona analiza trendów rozwojowych stanu sektora MSP oraz pogłębiona analiza przedsiębiorczości w układzie regionalnym. Dzięki temu czytelnik może śledzić, jak zmieniała się sytuacja sektora MSP w poszczególnych latach oraz może się zapoznać z różnicami w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w poszczególnych regionach, co znalazło m.in. wyraz w przedstawieniu tzw. profili województw. Ten sposób prezentacji danych wydaje się istotny z punktu widzenia efektywnej polityki gospodarczej oraz wsparcia rozwoju sektora MSP w poszczególnych regionach kraju.
Tegoroczny Raport oprócz szczegółowej analizy danych odnośnie stanu sektora MSP przedstawia wyniki badań nad innowacyjnością, przeprowadzonych na zlecenie PARP.
Co zawiera publikacja
Rozdział 1 Makroekonomiczna sytuacja Polski w 2006
Rozdział 2 Stan sektora MSP w latach 2004-2005
Rozdział 3 Stan sektora MSP w roku 2005. Profile regionalne
Rozdział 4 System wspierania innowacji w Polsce
Rozdział 5 Innowacyjność małych i średniej wielkości przedsiębiorstw
Rozdział 6 Wnioski z badań innowacyjności przedsiębiorstw