GEM Polska 2022. Raport z badania przedsiębiorczości

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

GEM Polska 2022. Raport z badania przedsiębiorczości

PDF Pobierz

Przekazujemy Państwu 11tą już edycję Raportu GEM Polska, opisującego zjawisko jakim jest przedsiębiorczość w Polsce na tle państw Europy i świata, w oparciu o dane pozyskane w ramach międzynarodowego projektu badawczego Global Entrepreneurship Monitor.

 Jak co roku znajdą w nim Państwo informacje o zachowaniach i aspiracjach przedsiębiorczych Polaków, nastawieniu naszego społeczeństwa do przedsiębiorczości, a także ocenę uwarunkowań powstawania i rozwoju przedsiębiorstw w naszym kraju. Osobny rozdział poświęcony jest startupom i determinantom ich wzrostu.

 Nowymi wątkami w raporcie są: cyfryzacja przedsiębiorstw, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna firm, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości kobiet oraz wpływ pandemii na działalność przedsiębiorstw, politykę rządu i startupy.

 Serdecznie zapraszamy do lektury!

Co zawiera publikacja

Kluczowe wnioski z Raportu GEM Polska 2022 

O badaniu GEM

Przedsiębiorczość w Polsce w drugim roku pandemii

  • Postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków
  • Polacy o otoczeniu, własnych umiejętnościach i planach dotyczących założenia firmy
  • Poziom przedsiębiorczości
  • Motywy zakładania działalności gospodarczej
  • Dążenie do wzrostu młodych firm przez tworzenie nowych miejsc pracy
  • Internacjonalizacja
  • Przedsiębiorczość kobiet i mężczyzn
  • Intraprzedsiębiorczość
  • Stosunek przedsiębiorstw do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej
  • Wpływ pandemii na digitalizację przedsiębiorstw

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości

  • Szanse na start
  • Polityka i wsparcie publiczne
  • Badania i rozwój, transfer wiedzy i technologii
  • Normy kulturowe i społeczne
  • Krajowy Wskaźnik Uwarunkowań Przedsiębiorczości (NECI – National Entrepreneurship Context Index)
  • Wpływ pandemii COVID-19 na przedsiębiorczość i politykę rządu
  • Przedsiębiorczość kobiet
  • Podsumowanie

Temat specjalny – Startupy w Polsce w dobie pandemii COVID-19

  • Założenia metodologiczne
  • Charakterystyka osób oraz ich przedsięwzięć przed pandemią COVID-19 i w jej trakcie
  • Czynniki i bariery rozwoju młodych firm
  • Startupy a pandemia COVID-19
  • Ekspercka ocena uwarunkowań rozwoju startupów
  • Podsumowanie
Pomoc