Szanowni Państwo,
oddajemy w Państwa ręce raport z wynikami drugiej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego II dla sektora komunikacji marketingowej. Projekt ten, prowadzony we współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, miał na celu zwiększenie wiedzy na temat stanu i kierunków rozwoju kadr w branży i związanego z nim zapotrzebowania na kompetencje, a także określenie determinujących go wyzwań, mających swe źródło w zmianach społecznych, gospodarczych i technologicznych.
Raport obejmuje wyniki badań ilościowych prowadzonych wśród pracodawców sektora komunikacji marketingowej oraz pracowników zatrudnionych na kluczowych stanowiskach w firmach z tej branży. Jednym z głównych celów projektu było opracowanie bilansu kompetencji, czyli oceny kluczowych kompetencji na poszczególnych stanowiskach z perspektywy pracodawców i pracowników. Zestawienie tych ocen powinno pomóc w określeniu podaży pracowników o odpowiednich kompetencjach, zapotrzebowania na nich ze strony pracodawców oraz sformułować rekomendacje, adresatem których są instytucje kształcenia, podmioty rynku pracy oraz sami pracodawcy.
Realizacja badań jakościowych oraz badania foresightowego przeprowadzonego wśród ekspertów branżowych umożliwiły ponadto rozpoznanie trendów i wyzwań oraz pozwoliły na przygotowanie scenariuszy rozwoju branży.
Wierzymy, że prezentowane wyniki okażą się interesujące oraz użyteczne dla osób zarządzających firmami, obecnych oraz przyszłych pracowników sektora komunikacji marketingowej, jak również wszystkich osób zainteresowanych tematyką kompetencji w branży.
Zespół badawczy
Co zawiera publikacja
Główne wnioski
Metodologia badania
Komunikacja marketingowa dziś i jutro
Pracownicy w sektorze komunikacji marketingowej – stan i kierunki zatrudnienia
Ocena, rozwój i motywowanie pracowników
Współpraca między biznesem a edukacją
Bilans kompetencji
Rekomendacje