Description
Event details
- POWER
- Biuro Poznań
Table of contents
Wszystkich przedsiębiorców z sektora MŚP zainteresowanych tematyką restrukturyzacji, upadłości oraz wsparcia dla firm w kryzysie zapraszamy na "Konferencję podsumowującą dotychczasową pomoc dla polskich przedsiębiorstw wynikającą z Dyrektywy Drugiej Szansy oraz plany kontynuacji wsparcia w ramach nowej perspektywy finansowej UE” organizowaną przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Wydarzenie odbędzie się w Siedlcach, ul. Żytnia 39, aula 08B (Uniwersytet w Siedlcach) oraz w formie transmisji on-line.
Wymuszone przez Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) numer 2019/1023 tzw. Dyrektywę Drugiej Szansy zmiany w krajowych aktach normatywnych mają być sposobem na przetrwanie trudnego okresu dla przedsiębiorstw zmagających się z przejściowymi trudnościami gospodarczymi, a w przypadku konieczności likwidacji firmy na przeprowadzenie procesu w sposób możliwie sprawny, szybki i jak najmniej bolesny dla przedsiębiorcy. Dyrektywa zainicjowała również pewne rozwiązania instytucjonalnie wspomagające firmy w okresowych trudnościach. W instytucjach takich jak m.in. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rozwoju Przemysłu, Bank Gospodarstwa Krajowego Powiatowe Urzędy Pracy, czy podmioty z sektora NGO jak Fundacja Firmy Rodzinne są dostępne wypracowane mechanizmy wsparcia przedsiębiorstw, które pozwalają im przetrwać trudnych okres i ponownie „stawać na nogi”.
Program wydarzenia zawiera z jednej strony prelekcje poświęcone omówieniu dostępnych i planowanych instrumentów wsparcia przedsiębiorców znajdujących się w okresowych trudnościach, z drugiej zaś punkty, w których strony eksperci i doświadczeni praktycy specjalizujący się w zagadnieniach restrukturyzacji przedsiębiorstw, psychologii biznesu, kryminalistyki, opowiedzą o doświadczeniach związanych z sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwach.
Celem wydarzenia jest poprawa świadomości przedsiębiorców co do spektrum pomocy dla firm w okresowych trudnościach oraz promowanie wsparcia nie tylko w ujęciu finansowym, ale również psychologicznym i społecznym. Wydarzenie będzie spotkaniem i forum organizatorów pomocy, organizacji rządowych, ekspertów i praktyków zagadnienia kryzysu w przedsiębiorstwie oraz sami przedsiębiorcy. Ze względu na zakładaną obecność tak szerokiego grona uczestników, wydarzeniu towarzyszyć będzie też stoisko informacyjne zorganizowane przez Biuro Regionalne PARP w Poznaniu, przy którym uczestnicy konferencji będą mogli poszerzyć wiedzę płynącą z prelekcji i paneli dyskusyjnych.


Program
Program
Check out the event program
Rozpoczęcia spotkania. Wprowadzenie do tematyki GOZ.
- Arkadiusz Dewódzki, Dyrektor, Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw, PARP
Gospodarka o obiegu zamkniętym w MŚP- zasady naboru i kryteria oceny.
- Adriana Pieszka, Ekspert, Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw, PARP
Jak przygotować wniosek do etapu I Działania 1.3 FEPW?
- Hubert Pol, Główny Specjalista, Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw, PARP