Start-ups Are Us – branża Edtech

Na pytania przedsiębiorców i beneficjentów odpowiadają eksperci z PARP

Zobacz szczegóły finansowania

Filtry
Przeglądasz 27 elementów z 27
Odpowiedź
Pytanie #11875 Kopiuj link

Komisja Oceny Wniosków PARP oceni wszystkie Wnioski złożone w Naborze w terminie nie dłuższym niż 90 dni od dnia zakończenia Naboru.

Odpowiedź
Pytanie #11874 Kopiuj link

Tak - weryfikacji podlega oświadczenie, czy na dzień składania Wniosku Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą nie krócej niż przez 1 (jeden) pełen rok obrachunkowy (obrotowy) i nie dłużej niż przez 5 (pięć) pełnych lat obrachunkowych (obrotowych).

Odpowiedź
Pytanie #11873 Kopiuj link

Przedstawiciel Wnioskodawcy to osoba fizyczna, wskazana we Wniosku w LSI, w sekcji „Przedstawiciel Wnioskodawcy”, do udziału w krótkoterminowym programie bilateralnym. Wskazana osoba fizyczna musi być umocowana do reprezentowania Wnioskodawcy na dzień składania Wniosku i ujawniona na ten dzień w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej albo Krajowym Rejestrze Sądowym - Rejestrze Przedsiębiorców.

Przedstawiciel Uczestnika (Wnioskodawcy) musi należeć do jednej z kategorii wymienionych poniżej:

  • być osobą prowadzącą działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, lub
  • być wspólnikiem spółki jawnej, komplementariuszem spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, lub
  • być członkiem organu zarządzającego lub prokurentem spółki prawa handlowego, lub
  • być członkiem organu zarządzającego innej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, posiadającej zdolność prawną, wykonującej działalność gospodarczą.

Odpowiedź
Pytanie #11872 Kopiuj link

Pitch Deck to prezentacja Rozwiązania Wnioskodawcy stanowiąca załącznik do Wniosku, przygotowana w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej), wygłaszana w jęz. angielskim przed członkami Komisji Oceny Wniosków podczas Rozmowy kwalifikacyjnej. Prezentacja powinna zawierać co najmniej:

  • podstawowe informacje o Wnioskodawcy;
  • informacje na temat opracowanego przez niego Rozwiązania (technologii, produktu lub usługi) wraz ze wskazaniem niszy rynkowej oraz problemu, jaki ma ono rozwiązać;
  • informację na temat poziomu gotowości technologicznej dotyczącej rozwiązania (technologii, produktu lub usługi), o którym mowa powyżej;
  • informacje na temat elementów modelu biznesowego, jaki został przez niego opracowany na potrzeby komercjalizacji Rozwiązania;
  • informację na temat działań, jakie planuje podjąć w celu komercjalizacji Rozwiązania na rynkach zagranicznych;
  • informację na temat oczekiwań związanych z udziałem w Projekcie;
  • informację na temat Przedstawiciela Wnioskodawcy oraz jego doświadczenia zawodowego.

Odpowiedź
Pytanie #11871 Kopiuj link

Model biznesowy to plan działania startupu, który docelowo umożliwi wygenerowanie zysku z komercjalizacji Rozwiązania. Elementy modelu biznesowego będące przedmiotem oceny KOW:

  • wskazanie potencjalnych odbiorców Rozwiązania (technologii, produktu lub usługi) oferowanego przez Wnioskodawcę;
  • wskazanie problemów, jakie mają potencjalni odbiorcy Rozwiązania;
  • wskazanie czy i w jaki sposób Rozwiązanie opracowane przez Wnioskodawcę te problemy rozwiązuje;
  • wskazanie potencjalnych kanałów dystrybucji Rozwiązania;
  • wskazanie potencjalnych źródeł przychodu Wnioskodawcy z komercjalizacji Rozwiązania;
  • wskazanie potencjalnych kierunków zagranicznej komercjalizacji Rozwiązania;
  • wskazanie czy i w jakim zakresie Rozwiązanie może mieć pozytywny wpływ na osiągniecie celów jednej lub więcej polityk horyzontalnych Unii Europejskiej, w szczególności: w zakresie zasady równości kobiet i mężczyzn, zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasady zrównoważonego rozwoju.

Odpowiedź
Pytanie #11870 Kopiuj link

Kontrola, audyt i ewaluacja mogą zostać przeprowadzone w trakcie obowiązywania Umowy oraz w okresie do 5 lat od daty zakończenia realizacji Projektu.

Odpowiedź
Pytanie #11869 Kopiuj link

Szacowana wartość usług wynosi 200 000 zł (dwieście tysięcy złotych). Ostateczna wartość tych usług zostanie określona przez PARP na potrzeby sporządzenia oświadczenia o udzielonej pomocy de minimis po zakończeniu wszystkich misji odbywających się z udziałem Uczestnika.

Odpowiedź
Pytanie #11868 Kopiuj link

Uczestnik jest zobowiązany do pokrycia innych niż wskazane w § 4 ust. 1  Umowy kosztów związanych z udziałem w Programie, ze środków innych niż środki publiczne. W szczególności jest on zobowiązany do pokrycia kosztów:

  • diet Uczestnika lub Przedstawiciela Uczestnika;
  • wyżywienia nieujętych w programie misji;
  • opłat wizowych ponoszonych przez Uczestnika lub Przedstawiciela Uczestnika w związku z udziałem w Projekcie;
  • transportu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej związanych z dojazdem Przedstawiciela Uczestnika na miejsce rozpoczęcia misji wyjazdowej.

Odpowiedź
Pytanie #11867 Kopiuj link

Tak, Uczestnik zobowiązuje się do udziału we wszystkich działaniach przewidzianych w ramach Programu, w szczególności:

  • w szkoleniach realizowanych na terenie kraju oraz w formule on-line;
  • misjach wyjazdowych do wybranych krajów odbywanych w celu poznania warunków funkcjonowania środowiska startupowego istniejącego w tych krajach, uczestnictwa w spotkaniach i z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami oraz w celu udziału w wybranych targach lub konferencjach branż

Podczas misji wyjazdowych Uczestnik bądź Przedstawiciel Uczestnika są zobowiązani do udziału we wszystkich jej elementach określonych w Programie przygotowanym przez PARP, w tym w szczególności w spotkaniach z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami oraz udziału w wybranych targach lub konferencjach. Uczestnik bądź Przedstawiciel Uczestnika są również zobowiązani, w miejscu i czasie wskazanym przez przedstawiciela PARP, do wygłoszenia prezentacji Pitch Deck dotyczącej Rozwiązania proponowanego przez Uczestnika.

Odpowiedź
Pytanie #11866 Kopiuj link

Pytania o warunki naboru można kierować:

  • za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej PARP,
  • na adres poczty elektronicznej: sau@parp.gov.pl oraz
  • telefonicznie pod numerami 22 574 07 07 lub 801 332 202 (od 22 sierpnia 2024 r., w czwartki w godzinach 12:00-14:00).

Odpowiedź
Pytanie #11865 Kopiuj link

Za startup należy uznać podmiot prowadzący działalność gospodarczą na dzień składania Wniosku nie krócej niż przez jeden pełen rok obrachunkowy (obrotowy) i nie dłużej niż przez pięć pełnych lat obrachunkowych (obrotowych).

Odpowiedź
Pytanie #11864 Kopiuj link

Misje wyjazdowe będą obejmować:

  • szkolenia i warsztaty prowadzone przez ekspertów zagranicznych dotyczące m.in. ekosystemu startupów istniejącego w danym kraju, specyfiki danego rynku, dostępnych źródeł finansowania, zagadnień formalno-prawnych z obszaru ochrony prawa własności intelektualnej itp.;
  • udział w wydarzeniach gospodarczych, takich jak fora gospodarcze, konferencje, targi branżowe;
  • spotkania biznesowe typu b2b i b2c z potencjalnymi kontrahentami i inwestorami.

Odpowiedź
Pytanie #11863 Kopiuj link

Uczestnik jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji związanej z udziałem w Projekcie przez okres, o którym mowa w art. 82 ust. 1 Rozporządzenia ogólnego oraz jednocześnie nie krócej niż przez 10 lat od dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach programu pomocowego.

Odpowiedź
Pytanie #11862 Kopiuj link

Uczestnik ma obowiązek wypełnić przygotowaną przez PARP ankietę ewaluacyjną po zakończeniu każdej misji wyjazdowej.

Odpowiedź
Pytanie #11861 Kopiuj link

Harmonogram szkoleń oraz misji wyjazdowych, stanowi Załącznik nr 6 do Umowy.

Odpowiedź
Pytanie #11860 Kopiuj link

Nie. Jeden Przedstawiciel może reprezentować jednego Uczestnika w ramach jednego Programu.

Odpowiedź
Pytanie #11859 Kopiuj link

Nie. Uczestnik zobowiązuje się do udziału we wszystkich działaniach przewidzianych w ramach Programu, w szczególności:

  • w szkoleniach realizowanych na terenie kraju oraz w formule on-line;
  • misjach wyjazdowych do wybranych krajów odbywanych w celu poznania warunków funkcjonowania środowiska startupowego istniejącego w tych krajach;
  • uczestnictwa w spotkaniach i z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami oraz w celu udziału w wybranych targach lub konferencjach branżowych.

Odpowiedź
Pytanie #11858 Kopiuj link

  • Koszty związane z udziałem w szkoleniach i warsztatach realizowanych na terenie kraju (koszt wykładowców, materiałów szkoleniowych);
  • Koszty związane z udziałem w misjach wyjazdowych obejmujące:
  • Koszty podróży poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, obejmujące koszty: − transportu na miejsce docelowe organizacji misji wyjazdowej – np. bilety lotnicze, itp. ze wskazanego przez PARP miejsca w Polsce; − zakwaterowania; − transportu lokalnego na miejscu organizacji misji wyjazdowej; − częściowych kosztów wyżywienia; − ubezpieczenia zdrowotnego, od Odpowiedzialności Cywilnej i ubezpieczenia od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków w kraju, w którym jest organizowana misja wyjazdowa;
  • Koszty usług szkoleniowych i akceleracyjnych w miejscu organizacji misji wyjazdowych;
  • Koszty biletów wstępu na wydarzenia targowe, warsztatowe lub konferencyjne odbywające się w miejscu organizacji misji wyjazdowych. 

Odpowiedź
Pytanie #11857 Kopiuj link

Nie. PARP nie przewiduje procedury odwoławczej od decyzji dotyczącej rekomendacji do udziału w Programie.

Odpowiedź
Pytanie #11856 Kopiuj link

Nie. Wniosek może zostać uzupełniony lub poprawiony jedynie na wezwanie PARP.

Odpowiedź
Pytanie #11855 Kopiuj link

Ocena Wniosków prowadzona jest w zakresie spełnienia kryteriów wyboru Uczestników, stanowiących Załącznik nr 3 do Regulaminu. Ocena Wniosków jest przeprowadzana przez Członków oceniających, którzy wchodzą w skład Komisji Oceny Wniosków. Ocena dokonywana jest na podstawie informacji zawartych we Wniosku, złożonych przez niego wyjaśnień (o ile został wezwany do ich złożenia) lub dokumentów oraz informacji przekazanych przez Wnioskodawcę podczas Rozmowy kwalifikacyjnej, w szczególności w prezentacji Pitch Deck.

Odpowiedź
Pytanie #11853 Kopiuj link

Instrukcja znajduje się w sekcji "Dokumenty" w zakładce "Składanie wniosku o wsparcie":

https://feng.parp.gov.pl/component/grants/grants/start-ups-are-us---branza-edtech#dokumenty

Odpowiedź
Pytanie #11851 Kopiuj link

Lista rynków, na które będą organizowane misje wyjazdowe Branża EdTech - (ang. Educational Technologies - technologie związane z tworzeniem produktów i usług wykorzystywanych w edukacji, w szczególności opartych na technologiach informacyjnych):

  • USA – I kwartał 2025 r.
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie – II kwartał 2025 r.
  • Singapur – IV kwartał 2025 r.
  • Wielka Brytania – I kwartał 2026 r.

Istnieje możliwość połączenia wyjazdu z udziałem w wydarzeniach gospodarczych, takich jak fora gospodarcze, konferencje, targi branżowe.

Odpowiedź
Pytanie #11849 Kopiuj link

Uczestnikiem krótkoterminowych programów bilateralnych może być podmiot:

  • Będący mikro, małym lub średnim przedsiębiorcą (MŚP) w rozumieniu art. 2 Załącznika I do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z dnia 26.6.2014, str.1, z późn. zm.);
  • Prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru lub ewidencji;
  • Będący startupem prowadzącym działalność gospodarczą na dzień składania Wniosku nie krócej niż przez jeden pełen rok obrachunkowy (obrotowy) i nie dłużej niż przez pięć pełnych lat obrachunkowych (obrotowych);
  • Posiadający Rozwiązanie (technologię, produkt lub usługę) na poziomie: prototypu, MVP (Minimum Viable Product) lub finalnego produktu (przeznaczonego do sprzedaży),
  • Posiadający wstępnie opracowany model biznesowy- plan działania startupu, który docelowo umożliwi wygenerowanie przychodów z komercjalizacji Rozwiązania, uwzględniający ekspansję na rynki zagraniczne;
  • Którego działalność wpisuje się w branżę EdTech.

 Kryteria wyboru Uczestników zostały opisane w Załączniku nr 3 do Regulaminu.

Odpowiedź
Pytanie #11847 Kopiuj link

Wnioskodawca może złożyć tylko jeden Wniosek w danym Naborze.  Wnioskodawca może wziąć udział tylko jeden raz w Programie, bez względu na liczbę przygotowanych przez siebie Rozwiązań lub branż, w których prowadzi działalność.

Odpowiedź
Pytanie #11846 Kopiuj link

Wnioskodawca składa wniosek, którego wzór stanowi Załącznik nr 1, wyłącznie w Lokalnym Systemie Informatycznym udostępnionym przez PARP pod adresem: https://lsi.parp.gov.pl w terminie, określonym w §1 ust. 13. Regulaminu. 

Odpowiedź
Pytanie #11844 Kopiuj link

W ramach Programu PARP udzieli na rzecz Uczestników wsparcia w formie świadczenia usług, pokrywając do 100% kosztów udziału Uczestnika w:

  • programie szkoleniowym realizowanym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
  • nie więcej niż czterech misjach wyjazdowych do wybranych krajów w celu poznania warunków funkcjonowania środowiska startupowego istniejącego w tych krajach, odbycia spotkań i nawiązania kontaktów z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami, oraz udziałem w wybranych targach lub konferencjach. Szacowana wartość wsparcia na jednego Uczestnika wynosi 200 000 zł (dwieście tysięcy złotych). Ostateczna wysokość udzielonego wsparcia dla Uczestnika zostanie obliczona po zakończeniu Programu.

PARP nie przewiduje wypłat dofinansowania na rzecz Uczestników w formie pieniężnej (zaliczki lub refundacji).

Brak wyników

Filtry:

COM_CONTENT_FITLERS_CLOSE

Tematy
Pomoc